Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - BME -- Távközlési és Médiainformatikai Tanszék - TMIT BME - Távközlési és Médiainformatikai Tanszék - TMIT
 
 
| Témakiírások | | | | | IW  
 
 
Önálló labor
Kiírt témák

Felhőalapú videójátékok (Cloud Gaming)

Az elmúlt években a cloud gaming és az on-line multiplayer videójátékok elterjedése új kihívások elé állítja a kommunikációs hálózatokat. A játék típusától függően a néhány tíz ms alatti válaszidő alapvető követelmény, mely gyakran már a szerverek és a felhőben elérhető GPU-k fizika távolsága miatt is nehezen megvalósítható. További kihívás a felhasználók mobilitása, melyre a hálózatnak dinamikus erőforrás-foglalással kell válaszolnia az 5G edge hálózatban. A hallgató feladata a fenti cloud és az on-line videójátékok hálózati kommunikációja során jelentkező mérnöki problémák közül egy kiválasztása, megismerése és kidolgozása, mely kiterjedhet hálózati forgalom mérésére, dinamikus erőforrás foglaló módszerek kidolgozására, vagy felhőben jelentkező ütemezési feladatokra. Ezen kívül lehetőség van mikrontranzakcióinak gazdasági elemzésére, vagy a videójátékok hozzáférhetőségével (accessiblity) és alternatív irányításával kapcsolatos kutatás végzésére.

In recent years the proliferation of cloud gaming and on-line multiplayer video games raised several challenges for communication networks. Depending on the game genre, a few tens of ms response time is a strict requirement, which is already hard to satisfy owing to the physical distances to the game servers and GPUs in the cloud. Furthermore, user mobility is an additional challenge which should be tackled by dynamic resource allocation in the 5G edge network. The task of the student is to select and analyse one of the above communication problems in cloud and on-line gaming, including but not limited to traffic measurements, dynamic resource allocation methods, or cloud job scheduling approaches. Furthermore, the student can analyse the economics of micro transactions, or work on accessibility features and alternative controls for video games.

Kulcsszavak: video games, cloud gaming, edge computing, accessibility
Témavezető: Babarczi Péter
Oktatók: Babarczi Péter.
A következő tantárgyakhoz javasolt:
 vitma387 (Önlab, IVIR szakirány)
 vitma415 (Szakdolgozat)
 vitma416 (Szakdolgozat)
 vitma417 (Szakdolgozat, IVIR szakirány)
 vitmal01 (Info, BSc, Önálló laboratórium)
 vitmm855 (Info, MSc, Önálló laboratórium 2, Hálózatok és szolgáltatások)
 vitmm861 (Info, MSc, Önálló laboratórium 2, Médiainformatika)
 vitmm905 (Diplomatervezés 1. (Info, Hálózatok és szolgáltatások szakirány))
 vitmm911 (Diplomatervezés 1. (Info, Médiainformatika szakirány))
 vitmml10 (Info, MSc, Önálló laboratórium 1)
 vitmml11 (Info, MSc, Önálló laboratórium 2)
 vitma345 (Vill., BSc. Önálló laboratórium)
 vitma414 (Szakdolgozat)
 vitmal03 (Vill.mérn. BSc Önálló laboratórium)
 vitmm807 (Vill., MSc, Önálló laboratórium 1, Infokommunikációs rendszerek)
 vitmm857 (Vill., MSc, Önálló laboratórium 2, Infokommunikációs rendszerek)
 vitmm907 (Diplomatervezés 1. (Vill. Infokommunikációs rendszerek szakirány))
 vitmml02 (Vill,MSc,Önlab.1, Okos város,Vez.nélküli rendsz. és alk.ok,Multimédia rendsz. és szolg.,Optikai távközlés (VITMML02))
 vitmml03 (Vill,MSc,Önlab.2, Okos város,Vez.nélküli rendsz. és alk.ok,Multimédia rendsz. és szolg.,Optikai távközlés (VITMML03))
 vieum821 (Önálló munka 1)
 vieum871 (Önálló munka 2)
 vieum921 (Diplomatervezés 1 (Egészségügyi mérnök))
 vitmm376 (Projekt labor 1)
 vitmm377 (Diplomatervezés 1 [analytics])
 vitmm379 (Önálló laboratórium 1)
 vitmm380 (Önálló laboratórium 2)
 vitmm381 (Diplomatervezés 1)
 vitmm382 (Diplomatervezés 2)
 vitmm388 (Projekt labor 2)
QR:    (mi is az?)
 
 katt. a nagyításhoz
 
Kedvencekbe felvesz   Jelentkezés